Kita ni kan umat Islam, kita kan ada Allah, Rasul dan Guru mursyid, kenapa bila kita tahu rancangan jahat kaum kafirin musyrikin ini, dan kita masih berdiam diri. Apakah kita mahu menjadi manusia pengecut dan dayus yg akan disingkirkan dari syurga Allah?

Kita juga ada kemuliaan dan kelebihan yang Allah bagi pada org MUKMIN yang lagi Muslim, ttp di mana? Ayuh kita cari!

Pada org kafir Allah izinkan 4 perkara jahat yg bersengkokol dengan Jin, Ibis dan Dajjal iaitu:

  1. Sihir
  2. Silap Mata
  3. Sya’wazah
  4. Istidraj….

Dan org-org kafir (termasuklah WHO, PBB, Illuminati, Freemason dsbnya) ini betul betul menggunakan hubungan mereka dgn menyembah Iblis seperti Bill Gates dan puak-puak saintisnya bagi mengawal dunia dan isi-isinya…. Dan nampaknya setakat ini mereka sudah berjaya memulakan segala langkah dan agenda mereka melalui 5G dan juga Corona virus dan tak tahu lagi apa yg akan dtg dlm masa terdekat ini….

Sedangkan pada manusia Mukmin (yang benar-benar BERIMAN kepada Rukun Iman yang 6) lagi Muslim (yg melaksanakan Rukun Islam yg 5) Allah berikan 4 perkara juga iaitu:

  1. Irhas (ketika nabi kecil sebelum menjadi Rasul)
  2. Mukjizat (hanya pada para Rasul).
  3. Karomah (perkara yang mencarik bagi ‘adat) yang Allah kurniakan kepada para Wali & AULIYA-NYA yang Khawasil KHAWAS.
  4. Ma’ unah (juga perkara yg mencarik bagi ‘adat ttp pada Orang Mukmin yang Awam iaitu KHAWAS)

Dalam pengajian Ilmu Hikmah para salik diajar dengan kaedah Ilmu-ilmu yg pelbagai dengan disertakan “methodology” terutama dalam Ilmu pelbagai bentuk peperangan bagi melawan kaum kafirin musyrikin sptmana yg ditunjukkan oleh MUKJIZAT Nabi saw, yg mana air yg keluar dari kari jemari Rasulullah mampu di minum oleh para sahabat baginda.

Akan tetapi Ilmu-ilmu ini lahirnya di kalangan manusia Mukmin yang Muslim yang zahirnya mereka itu di bawah bimbingan para Guru Mursyid dari kalangan Ulama Pewaris Nabi sebagai PEWARIS Nabi saw.

Kita jangan berdiam diri dan hanya menjadi Pak Turut kpd mereka yang menyembah Iblis ini kerana kita adalah hamba-hamba yang menyembah Allah Zat Yang Agung. Yang WAJIB kita taat adalah Allah dan Rasul-Nya sahaja..

Munkin ramai di antara kita yang inginkan Karomah atau paling tidak Ma’unah utk mencabar dan melawan para penyembah syaitan ini, ttp apakah kita ini telah berada di dalam Wilayah Manusia Mukmin yang berhak utk Allah swt menganugerahkan samaada KAROMAH atau MA’UNAH?

Anda semua harus faham peperangan di akhir zaman adalah di antara SIHIR & KAROMAH; dan peperangan ini bukanlah baharu malahan telah berjalan sejak Datuk kita Nabi Adam as di turunkan ke dunia bersama Iblis.

Ketika itu adanya para Rasul yang Allah swt bekalkan mereka dengan MUKJIZAT spt kisah Nabi Musa as dgn tukang Sihir Fir’aun, dan juga kisah-kisah para Rasul yang lain….

Sungguhpun demikian setelah tertutupnya kenabian yg diakhiri dengan penghulu sekelian Nabi iaitu Nabi Muhammad saw; dengan kasih sayang Allah, lalu Allah kurniakan pula KAROMAH & MA’UNAH kepada para KEKASIH-NYA yang terdiri daripada para KHAWASIL KHAWAS (wali & aulia) & juga para KHAWAS (org awam yg soleh) yang mana mereka masih berada di kalangan kita yg mereka ini bekerja di bawah arahan Allah swt. (Mereka inilah yang disebut sebagai Ghauts, Nuqaba’, Nujaba, Abdal, Akhyar, Autad, Ahli Nubah, Rijalullah, Rijalul Ghaib dsbnya….)

Ketika inilah kita sebagai umat Islam perlukan bimbingan dari para masyaikh mursyid dari kalangan waris Rasulullah (warasatul Anbia’) utk bimbing dan bawa kita kembali ke persada MUKMININ, mempertahankan Agama Islam yg kita junjung serta bukan lagi bersikap berdiam diri dan menjadi Pak Turut (yg buta mata hati), ttp bagi menghampirkan diri kita kpd Allah swt agar Allah kurniakan kepada kita Min Quwwatin (kekuatan) yang bersendikan Iman, ISLAM & Ihsan, agar kita mampu berdepan dengan perancangan jahat penyembah syaitan Laknatullah ini.

Mereka kaum kafir merancang, kita org MUKMIN juga harus punya perancangan dan sesungguhnya Allah Maha Perancang.

Kita jangan jadi spt kaum QADARIAH yang hanya berserah kpd Allah, ttp kita kena berusaha terutama mendekatkan diri kita kpd Allah disamping beramal soleh dan menggunakan segala ilmu2 Islam yg ada bagi berdepan dengan Pandemik ini. Selagi kita berdiam diri selama itu kita umat Islam akan di lanyak dan dianiyakan serta di ratah sptmana serigala meratah mangsanya.