Peperangan melawan gerakan Bill Gates iaitu kumpulan penyembah syaitan & peminum darah _(serta pengikut-pengikutnya serata dunia)_ ini, harus kita segera mulakan dgn *membina kekuatan Keruhanian* dalam diri ahli jemaah kita terlebih dulu. Dan *segala kekuatan* itu terletak dan terkandung di dalam *Dua Kalimah Syahadah* yang tiada tolok bandingnya kerana ia adalah KALIMAT Agung yang dijunjung dan di bawa oleh sekelian Nabi dan Rasul sejak nenenda kita Nabi Adam as.

Oleh kerana kita ada Allah dan Rasul-Nya saw serta guru mursyid yang ‘Aqla lagi’ Azam _(sebagai pembimbing dan penunjuk jalan bagi kita)_, marilah kita sama-sama *bersegera kembali BERSYAHADAH* _(supaya terlepas dari perbuatan SYIRIK Khufi & Jali)_, dan bersegera menghadapkan diri kita ruhani jasmani kepada Allah Azzawajalla Tuhan Yang Empunya Segala Ketentuan.

Apabila Rockfeller Foundation *melontarkan* kepada kita dan dunia amnya Covid 19 sebagai senjata _(trap / pemerangkap)_ mereka, ramai manusia sudah terperangkap _(termasuk yg mengaku beriman kpd Allah)_ , dan kita JANGAN sama sekali turut terperangkap di dalam permainan (SIHIR) dan TIPUDAYA ini.

JANGAN sama sekali kita serahkan diri kita supaya sama-sama terperangkap di dalam *72 PUAK* _(yang mengaku Islam)_ tetapi SESAT PEGANGAN (I’tiqad) mereka, samaada mereka itu Jabariah, Qadariah, Muktazillah, Wahabiah, Syiah, WHO, PBB atau sesuatu _pegangan / aqidah_ yang seumpama mereka.

Kita harus berpegang dgn AQIDAH AHLI SUNNAH WAL JAMAAH kerana inilah *SATU-SATUNYA PUAK* _(dari 73 puak)_ yang terselamat dari segala tipu daya dunia dan pancarobanya.

Puak-puak ahli sesat akan mengambil SYAITAN sebagai GURU mereka _(kerana mereka tiada guru)_, kerana syaitan berkata, *BARANGSIAPA YANG TIADA BAGINYA GURU, MAKA AKULAH GURU BAGINYA*, dalam erti kata yang lain syaitan akan *memegang* hati sanubari manusia serta mendorongnya, menghasutnya serta mengajaknya ke arah *SETIAP JALAN KESESATAN* samaada Jalan itu jalan RUHANI (Spritual) atau Jalan Jasmani (Fisikal).

Hari ini dan sekarang ini kita sedang berhadapan dengan SIHIR & UJIAN kehidupan Corona Virus, dan apakah kita harus mengikuti Jalan-Jalan Penyembah Syaitan dari gulungan Yahudi Laknatullah ini?

Pasti ramai yang hati mereka berbelah bagi, JALAN mana satu yang harus diikuti kerana ada JALAN WHO atau Al-Quran & Al-Hadis? Kalau WHO siapakah mereka; dan kalau Al-Quran dan Al-Hadis sudah pasti dari Allah swt! Maka PENENTU adalah AL-IMAN kerana Iman itu membawa petunjuk yang BENAR.

Kita jangan berasa hairan jika ramai yang memilih Jalan-jalan yang ditunjukki oleh syaitan kerana ramai di kalangan mereka yg jiwa mereka terdidik sejak awal pendidikan oleh guru-guru mereka dari kalangan Yahudi, kerana mereka tiada pegangan AQIDAH yang teguh lagi kukuh….. Dan perkara itu juga akan berlaku ke atas kita jika kita juga masih TIDAK TAHU sehingga ke hari ini *APAKAH PEGANGAN / AQIDAH KITA*?

Mana-mana manusia pun pasti akan tersesat dan mengikut petunjuk syaitan bila HATI SANUBARI mereka tidak diisi dengan kekuatan KALIMAH SYAHADAH _(kekuatan Aqidah Islamiah yakni kekuatan Iman, Islam & Ihsan)_; maka, Justeru, kekuatan apakah yang akan ada / kekal di dalam hati mereka?

Maka pasti mereka itu akan mengikuti *ORANG-ORANG KEBANYAKAN* yang jelas tersasar dan tersesat pegangan dan I’TIQAD mereka kerana TIADA GURU PEMBIMBING melainkan Iblis / Azazil sebagai guru, na’uzubillah min zalik.

Tetapi di dalam kekalutan manusia dan negara yang hampir kucar kacir dgn UJIAN dan *SERANGAN AQIDAH* ini, berapa ramaikah di kalangan kita umat Islam yg masih *goyah I’TIQAQnya* boleh dan mampu *bertahan bersendirian* dan berseorangan dgn hanya mengharapkan (kehebatan) *Tok-Tok Guru Media Sosial* memberikan pelbagai pandangan dan petunjuk yang sebahagiannya bingung didengari dan *MENAKUT-NAKUTKAN* masyarakat awam dgn kepelbagaian bentuk dan tunjuk ajar yang entah benar atau salah!

…. Lalu, masyarakat AWAM berebut-berebut menerimanya tanpa soal selidik, _(kerana bagi sebahagian mereka munkin itulah sumber yang ada)_.

Maka akibat dari itu masyarakat awam akan mudah DI SESATKAN kerana sebahagian dari mereka *tiada guru pembimbing……* Lalu syaitan memainkan peranannya di dalam kekalutan itu utk memesongkan AQIDAH dan PEGANGAN umat Islam yg *TIANG-TIANG IMAN & TIANG ISLAM* mereka yang sudah pun terhoyong-hayang dan goyah!

Saudara/saudari!
*AQIDAH adalah bersifat ghaib* dan perlu ditanam dan *di buhul* dengan IQRAR Dua Kalimah Syahadah yang sungguh-sungguh di dalam hati melalui NAWAITU yakni NIAT yang betul dan cara yang diajarkan oleh Islam iaitu:
– PERTAMA harus *mengucap / IQRAR* akan Kalimat Syahadah,

– KEDUA wajib *di benarkan / TASYDIQ* di dalam hati akan makna makni Kalimat Tauhid itu,

– KETIGA wajib *di amalkan* seluruh ajaran Islam melalui ANGGUTA JAWARIHNYA.

Jadi, AQIDAH bukan perkara mudah yang hanya boleh dilakukan dengan AQAL semata-mata, kerana jika ada di kalangan manusia yg ingin BERAQIDAH dengan hanya melalui *TAHSINUL AQLI atau Kekuatan Aqalnya*, maka SYAITAN lah yang akan menjadi pembimbing AQALNYA itu.

Walhal AQAL manusia harus *BERIRINGAN dan Lazim-melazimi* dgn SYARAK, kerana jika tanpa SYARAK di sisi AQAL, maka adalah AQAL itu menjadi *MAJNUN @ GILA*!

*JIKA KITA DITANYA,*:

Di manakah anak?
Jwb: *Di sisi ibunya.*

Di manakah isteri?
Jwb: *Di sisi suaminya.*

Dimanakah AQAL?
Jwb: Di *sisi Syarak*.
_(Bererti AQAL tidak boleh menjauhi Syarak)_

Di manakah umat?
Jwb: Di *sisi Nabinya*.

Di manakah umat Muhammad?
Jwb: Di *sisi Nabi Muhammad saw.*

Di manakah hamba?
Jwb: Di *sisi Tuhannya*.

Inilah yang harus dipegang oleh setiap dari kita Umat Mukmin lagi Muslim.

Dan JGN hanya jadi manusia Muslim tetapi tidak MUKMIN!

Jadilah manusia MUKMIN kerana *manusia Mukmin itu LAHIRNYA dari KEIMANAN & KEYAKINAN* melalui _Dua Kalimah Syahadah_.

*SYARAK adalah UNDANG-UNDANG Allah,* kerana jika tanpa SYARAK bagaimanakah AQAL itu akan *berfikir* dan mengarahkan ruh dan jasad utk TAAT kepada Allah, melainkan AQAL itu akan berfikir dengan di pandu dan dibimbing oleh NAFSUNYA _(hawajis)_ serta *khawatir / bisikan* dari Syaitan laknatullah….

Justeru, AQAL yang mulia hendaklah sentiasa berada di SISI SYARAK (hukum Tuhan) kerana jika tanpa SYARAK siapakah pembimbing AQAL, maka di situlah datang SYAITAN pembisik yg akan membinasakan pegangan manusia itu.

Hal ini dan persoalan ini bukan OMONG-OMONG KOSONG, kerana ini persoalan agama.

*AQIDAH penentu pegangan* seseorang hamba terhadap Tuhannya; cth jika ada yg percaya bahawa COVID-19 itu boleh *membunuh* & *membinasakan* manusia, maka SESATLAH i’tiqadnya, dan *GUGURLAH* IMAN Nya _(kerana hakikat yang mematikan manusia itu adalah Allah Ta’ala sdgkan Covid 19 itu hanyalah ASBABNYA)_. Maka *SYIRIK*_(khufi / tersembunyi)_ itu hanya menunggu masa sahaja untuk *MERENTAP* akan IMANNYA. Na’uzubillah..

Maka hati-hatilah di musim pandamik Corona ini, kerana Kekuatan Aqidah harus dipertingkatkan lagi dgn pengajian-pengajian ILMU ‘AQAID / ILMU AQIDAH, diikuti dgn Amalan Soleh, sebelum *BADAI KESESATAN* kumpulan Rockfeller penyembah syaitan dan peminum darah ini terus *MENGHISAP* & *MENYEDUT* KELEMAHAN dan KERUNTUHAN AQIDAH umat yang semakin lemah dan padam ditiup angin Corona V.

*APAKAH TUGAS KITA?*
Yang BERILMU mengajarlah *Ilmu ‘AQAID* ini kerana ilmu ini adalah SEMULIA-MULIA ILMU di atas muka bumi ini, dan lagi ilmu ini membawa kita kepada *I’ TIQAD YANG JAZAM/PUTUS* menempati Aqidah AHLI Sunnah Wal Jamaah, menuju hadhrat Allah swt dan bernaung di bawah bayangan Allah Azzawajalla.

Bagi yang kekurangan Ilmu (jahil ttg ilmu ini) berusahalah mencari para Masyaikh Guru Mursyid sebagai Guru Pembimbing agar terlepas dari *tujahan jahat* Syaitan Laknatullah.

JANGAN MENGHARAP DAN BERGANTUNG DGN TOK GURU GOOGLE & YOUTUBE kerana Ilmu ini harus *diterima* secara Live seperti mana menadah air yang turun dari langit.

*ILMU (aqidah) ini adalah NUR* atau CAHAYA yang datang dari Allah swt melalui Rasulullah saw, dan disambung lagi oleh para PEWARIS baginda yg terdiri drpd para ULAMA (warasatul Anbia’).

Dan inilah *ilmu yang benar* yang di dalamnya berisi PETUNJUK YANG BENAR LAGI NYATA seperti mana Al-Quran itu *HUDAL LIL MUTTAQIN* yakni _PERTUNJUK bagi orang-orang yang bertaqwa_.

Marilah kita menjadi *Ahli Ilmu* kepada Ilmu2 Allah swt. Dengan ilmu yang bercahaya ini semoga hati-hati kita turut bercahaya menerima limpahan Cahaya Petunjuk dari Allah Azzawajalla.

Buangkan lah ciapan-ciapan nafsu _(Ammarah, Lawammah & Mulhimmah)_ dan keinginan untuk *MELUTUT* & mengikuti akan ORANG-ORANG KEBANYAKAN kerana pahaman-pahaman mereka itu lebih banyak kepada kesesatan daripada kebenaran.

Mari kita berusaha mencari ketinggian *NAFSU MUTMAINNAH* yakni tingkatan NAFSU yang mendapat keredhaan Allah swt.

Firman Alah swt,

يٰٓاَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَىِٕنَّةُۙ ارْجِعِيْٓ اِلٰى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَّرْضِيَّةً ۚ فَادْخُلِيْ فِيْ عِبٰدِيْۙ وَادْخُلِيْ جَنَّتِيْ ࣖࣖ

Wahai jiwa yang tenang! Kembalilah kepada Tuhanmu dengan hati yang rida dan diridai-Nya. Maka masuklah ke dalam golongan hamba-hamba-Ku, dan masuklah ke dalam surga-Ku.
(Q.S. Al-Fajr [89]: 27-30)

Akhir kalam, penyelesaian pandemik Corona V ini harus dgn kekuatan AQIDAH kerana datangnya wabak ini juga dengan IZIN ALLAH SWT, dan kita semua harus BERUSAHA, BERIKHTIAR dengan JALAN AGAMA ALLAH dan bukan dengan jalan NAFSU dan Jalan AQAL (atau kekuatan AQAL) yang tiada BERKESUDAHAN….

Marilah kita bersama-sama meredakan KEGELISAHN & KETAKUTAN ini dengan kembali dan menyerah segala-galanya kepada Tuhan Yang Maha Berkuasa.

Marilah kita BERTAJDID BERSYAHADAH dgn kembali memperbaharui Iman, ISLAM kita _(dari perbuatan SYIRIK)_ yang hampir punah ranah akibat serangan Covid 19 INI…..

Kita bina balik AQIDAH kita bagi mempertahankan KEIMANAN kita dari DAKYAH-DAKYAH musuh-musuh Allah dan pimpinan mereka dari gulungan Jin dan syaitan yang diketuai oleh Dajjal dan Iblis Laknatullah ‘alaih.

Semoga Aqidah kita semakin kukuh dan INDAH, dan semoga negara tercinta kita ini terlepas dari huru hara Covid 19 ini.

Ampun maaf dari penulis yang faqir. Semoga Allah mengampunkan Al-Faqir yang serba dhaif INI.

Sirrul Asrar.

Jazakumullah khair.